Esilehele
Test
Loobu
1. päev
2.päev
3. päev
4. päev
Pärast loobumist
Kaaluprobleemid
 
 

Kaaluprobleemid

Üks suuremaid hirme, mis suitsetamisest loobumisega kaasneb, on paksuks minemine. Sellel hirmul on ka tõepõhi all ning seda saab põhjendada mitmel viisil:

  1. Suitsetamise asendustegevuseks saab söömine - tegevused on ju suhteliselt sarnased ja magus ning närmine leevendavad suitsupuudusest tekitud närvilisust
  2. Nikotiin kiirendas soolte tegevust. Nüüd on oht kõhukinnisusele ja kõhukinnisus tekitab kaaluprobleeme. Samuti võib esineda kõhuvalusid. Vaevus võib kesta 1-2 nädalat.
  3. Suitsunälja keskus paikneb kõrvuti toidunälja keskusega st lisaks suitsunäljale tekib ka söögiisu ja selle rahuldamise maha surumine pole antud hetkel nii oluline kui suitsetamsnäljaga hakkama saamine

Abinõud:

jooge vett 6-8 klaasi päevas
tegelge spordiga
närige suhkruvaba närimiskummi
hoiduge magusa söömisest

Sööge jääkaineterikast toitu, vältige rasvast, liigvürtsitatud ja magusat toitu. Kõhukinnisuse püsimisel pöörduge arsti poole.

Võimalus kalorite kaotamiseks:

Mida kiiremini te kõnnite, seda enam kaloreid põletate. Et omandada õige samm, on välja töötatud järgnev eeltreening. Proovige seda kaks päeva nädalas vaheldumisi korrapärase kõnniga. Soojendage end kõndides üles 10 minuti jooksul, siis sirutage oma sääremarju ja põlvekõõluseid.
Jätkake 30-minutilise kiirkäiguga, mis on jaotatud kolmeks 10-minutiliseks perioodiks. Igale 10-minutilisele perioodile järgneb 2-minutiline drill. Jahutage end aeglaselt jalutades 5 minutit.

Drill 1

- Marssige 30 sekundit, st kõndige, tõstes oma põlved kõrgele, nii et reied oleksid paralleelselt maapinnaga. Kasutage küünarnukist painutatud käsi hoo andmiseks
- kõndige normaalselt 1 minut
- marssige 30 sekundit

Drill 2

- hüplemine 30 sekundit: hüpake õhku nii kõrgele maapinnast kui võimalik ja laske kätel õõtsuda
- kõndige normaalselt
- hüpelge 30 sekundit

Drill 3

- korrake drilli 1

Kui muretsete, et naabrid võivad näha
- minge jooksurajale või staadionile, siis igaüks saab kohe aru, et tegelete treeninguga
- viige harjutused läbi koos lastega — see toob palju rõõmu ja kõigile jääb mulje, et mängite
- liigutage käsi nii, et liigutused oleksid väiksemad.

Koduseks võimlemiseks harjutusi

Aeroobikaklubid ja jõusaalid:

Harjutused rinnalihastele