Esilehele
Test
Loobu
1. päev
2.päev
3. päev
4. päev
Pärast loobumist
Kaaluprobleemid
 
 

Esimene suitsetamisvaba päev

Eelviimased päevad

Koostage kindel plaan ja määrake esimene suitsetamisvaba päev, mis peaks olema järgneva 2 nädala vältel. Sageli sobib esimeseks päevaks nädala algus või puhkuse algus. Juhul kui sel perioodil on ette näha oluordi, kus niikuinii suitsetatakse, siis alustage 2-3 päeva peale seda. Soovitav on suitsetamisest loobuda tehes seda koos sõbra, abikaasa, elu- või töökaaslasega. Enne suitsetamisvaba päeva on soovitav muuta suitsetamine ebaharilikuks, et püüda üle saada harjumuspärasest sõltuvustegevusest.
Selleks võid hoida sigarette teises käes või rusikas, asetada sigaretid ja välgumihklid eri kohtadesse.
Suitsetada ei tohi koos mingi tegevusega, vaid võtta selleks eraldi aeg.
Kasulik on laiendada suitsuvabasid piirkondi kodus ja tööl.
Sageli püüab inimene minna üle lahjematele sigarettidele või suitsetada väiksem hulk sigarette, kuid kogemused on näidanud, et äkitselt lõpetajad on edukamad.

  • Märkige oma esimese suitsetamisvaba päeva kuupäev!
  • 2 nädala vältel, mil te võite veel suitsetada muutke oma harjumusi:

Asetage sigaretid ja välgumihklid ebaharilikesse ja erinevatesse kohtadesse, kust te neid esimesel hetkel ei oskaks otsidagi,
Kui te varem suitsetasite hoides sigaretti paremas käes, siis proovige nüüd suitsetada vasaku käega,
Sigaretti suitsetades ärge tegelege millegi muuga, mõelge mida te tunnete kui suitsetate ning miks te just sel hetkel pidite sigareti läitma,
Viivitage mõned hetked enne kui sigareti haarate,
Seadke piiranguid luues ning laiendades kodus, tööl ja autos suitsuvabu piirkondi,
Märkige iga suitsetatud sigarett kellaajaliselt ning põhjus, miks suitsetasite.

Esimene päev

Hoiduge igavuse tekkimisest:

  • Leidke suitsetamisele asendustegevus - tegelge spordiga - see on eriti vajalik neile, kes kardavad suitsetamisest loobumisel kaalus juurde võtta
  • Olge aktiivne - külastage sõpru, kes on mittesuitsetajad, minge jalutama, kinno, teatrisse jne.
  • tegelge lemmikloomaga
  • hoiduge närvilisest keskkonnast

Lisaks soovitusi:

  • visake minema kõik sigaretid, välgumihklid, tuhatoosid (välgumihkli võib ka alles jätta, teinekord hea tuld teha)
  • tõstke ümber mööbel, et ei oleks seda kohta, kus te varem suitsetasite
  • viivitage, eriti kui olete kellegi peale vihastunud
  • hingake sügavalt kopsud õhku täis, hoidke hetkeks hinge kinni ja seejärel hingake välja
  • jooge vett 6-8 klaasi päeva jooksul (või iga kord kui suitsuhimu tuleb)
  • küsige nõuandeid mõnelt sõbralt, kes on juba suitsetamise maha jätnud