Esilehele
Test
Loobu
1. päev
2.päev
3. päev
4. päev
Pärast loobumist
Kaaluprobleemid
 
 

Suitsetamisest loobumine ei ole kunagi ohtlik

Enamik suitsetamisest loobumisega kaasnevaid kõrvalnähte on positiivsed ja suitsetamisest loobumine pole kunagi ohtlik. Parem tervis, lootus pikendada oma eluiga ja säästa raha kuuluvad suitsetamisest loobumise eeliste hulka. Esimese kolme suitsetamisvaba kuuga peaksid ebameeldivad aistingud mööduma ja positiivsed ilmingud järjest ilmekamalt esile tulema.

Suitsetamisest loobumise esimesed kuud on kõige raskemad, siis on juba kergem. Poole aasta pärast võite ennast pidada mittesuitsetajaks.

Võõrutusnähud

Suitsetamisest päevapealt loobumisel  avalduvad mitmed nikotiinisõltuvusest põhjustatud sümptomid, nn. võõrutusnähud:

  • Söögiisu tõus, näljatunne. Suitsunälja keskus paikneb kõrvuti toidunälja keskusega.
  • Peavalud ja pearinglus on tingitud nikotiini toime vähenemisest veresoontele, samuti vingugaasi sisalduse kadumisest ja teie organism ei ole kohe harjunud rohke hapniku kättesaadavusega, samuti oli vererõhk kõrgem. Möödub 1-2 päevaga. Jooge vett, kohvi või muid kofeiini sisaldavaid jooke. Peavalude püsima jäämisel pöörduge arsti poole.
  • Unisus päeval, ärrituvus, keskendumisvõime langus, õhtuti unepuudus, depressiooni tekkimine - on tingitud nikotiini virgutava toime kadumisest. Samas uuesti suitsetama hakkamisel muutub enesetunne veelgi kehvemaks läbikukkumise ja süütunde tõttu. Vaevused on esimestel päevadel tugevamad, mööduvad mõne nädalaga. Võimelge, puhake, jooge vett 6-8 klaasi päevas, rääkige oma kehvast enesetundest sõbrale või pidage päevikut. Abistavad füüsiline tegevus ja sport ning jalutuskäigud värskes õhus.
  • Köha - Hommikuti esimest sigaretti suitsetades tekkis kopsudes rohkelt vedelat sekreeti ja te suutsite öö jooksul kuivanud röga välja köhida. Nüüd jääb kuivanud sekreet kopsu ja mõne ajaga imendub sealt ise ära, põhjustades esialgu köhaärritust. Kaob mõne päeva kuni nädala vältel. Köhaärrituse kestmise korral ostke apteegist köharohtu.
  • Kõhuvalud ja kõhukinnisus - nikotiin kiirendas soolte tegevust. Vaevus võib kesta 1-2 nädalat. Sööge jääkaineterikast toitu, vältige rasvast, liigvürtsitatud ja magusat toitu. Kõhukinnisuse püsimisel pöörduge arsti poole.